Teknisk service hos NMAS Vi tilbyr service på ditt utstyr i hele Norge
NMAS leverer service av høyeste kvalitet, på laboratorieutstyr og instrumenter innen helsevesenet, i forskningsmiljøer og industri. Vår serviceavdeling er en av Norges største innen laboratoriebransjen, og våre dyktige serviceingeniører sørger for rask og pålitelig oppfølging over hele landet.
Alle våre serviceingeniører besitter spisskompetanse på produktene og systemene de har serviceansvar for. For å bygge opp og vedlikeholde sin kompetanse, deltar de regelmessig på servicekurs hos våre utenlandske leverandører. Flere av serviceingeniørene innehar også "samtykke fra Dsb" som er en offentlig godkjenning for å utføre service på medisinsk utstyr.
Med en dedikert servicekoordinator har du ett kontaktpunkt for alle henvendelser relatert til service, samt et fast bindeledd mellom deg og våre serviceingeniører.
Serviceavdelingen vår spiller en sentral rolle i prosjektering, installasjon og opplæring knyttet til komplekse analysesystemer. Vi har også en dedikert installasjonskoordinator som sørger for effektiv koordinering og gjennomføring av både små og store installasjoner.
Vi er dedikerte til å levere skreddersydde løsninger og en serviceopplevelse som overgår forventningene. Gjennom kontinuerlig utvikling, kursing og ny teknologi bidrar vi til innovasjon og gode løsninger for laboratorier over hele Norge.
Ønsker du kontakt med vår serviceavdeling?
![]() |
Send epost tilservice@nmas.no |
Det er viktig at eposten inneholder serienummer og modell, samt en kort beskrivelse av hva som er feil. Gjerne også så detaljert kontaktinformasjon som mulig for å unngå forsinkelser og feilregistrering. |
|
![]() |
Logg inn i vårserviceportal |
Her kan du registrere nytt serviceoppdrag, se status på eksisterende eller hente ut servicerapporter fra tidligere utførte servicer. Du kan også se en oversikt over de instrumentene/utstyret som er registrert på ditt kundenummer, samt alle kontaktpersoner på dette. |
|
![]() |
Ring vår servicetelefon406 91 600 |
For at du raskt og enkelt skal komme i kontakt med vår serviceavdeling anbefaler vi at du ringer servicetelefonen. Her blir henvendelsen din besvart og beskjeder formidlet videre i vårt serviceapparat. |
Trenger du bruker til vår serviceportal?
Sende en epost til serviceportal@nmas.no med informasjon om kundenavn/nummer.
10 Gode grunner til å velge service fra oss:
- Du får besøk der du er i hele Norge
- Du får tilgang til den største serviceavdelingen i bransjen
- Du får serviceingeniører med tverrfaglig kompetanse innen viktige fagområder
- NMAS benytter KUN kalibrert og sporbart måleutstyr
- Vi i NMAS koordinerer service, installasjon og IQ/OQ
- Vi har eget lager med originale servicedeler som sikrer stabil drift
- Du får et fast kontaktpunkt
- Du får full sporbarhet og tilgang til vårt nettbaserte servicesystem
- Serviceingeniørene våre deltar jevnlig på kurs hos våre leverandører i tillegg til intern opplæring
- Du kan velge mellom ulike serviceavtaler med prioritert service og rask responstid
En servicepartner du kan stole på
Med lang erfaring som leverandør av instrumenter og teknisk utstyr, har vi god innsikt i hvilke krav kundene stiller til effektivitet og stabilitet. Moderne laboratorieutstyr er avansert, og utgjør ofte en kombinasjon av elektronikk, mekanikk, optikk, kjemi og dataløsninger. Og alt dette skal fungere sammen på en optimal måte. Vi er en samarbeidspartner med et godt og fleksibelt servicetilbud, med nødvendig kompetanse til å utføre forebyggende vedlikehold, kalibrering, feilsøking og reparasjoner, som vil bidra til å sikre stabil og effektiv drift.
Finn ut mer i våre generelle betingelser for serviceavtaler
Skal du sende inn produkter eller instrumenter til service?
Da skal skjemaet under alltid fylles ut og følge med. Uten dette skjemaet vil ikke oppdraget kunne påbegynnes.
Kom i kontakt med våre serviceingeniører
Her finner du kontaktinformasjon til alle våre serviceingeniører.